4.sınıf öğrencilerimizle “Gezegeni Paylaşmak” disiplinlerüstü temasında “Sürdürülebilir Kalkınma için Küresel Amaçlar”a yönelik yürüttüğümüz “IB PYP Sergisi” sunumlarımızı, 20-25 Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleştirdik.
Proje kapsamında küresel hedeflerini seçerek farklı kaynaklardan bilgi toplayan ve konuyu derinlemesine keşfeden öğrencilerimiz; doğru bilgiye ulaşmak ve bu bilgileri anlamlı hale getirmek için okul dışında da kütüphaneye giderek yazılı kaynak araştırması da yaptılar. PYP Sergisi boyunca öğrenme, araştırma ve iş birliği becerilerini geliştiren ve oluşturdukları tüm içerikleri sınıflarda, koridorlarda ve diğer öğretim ortamlarında grup olarak planlayıp tasarladılar. Teknolojiyi de doğru ve etkili bir biçimde kullanan öğrencilerimiz; IB öğrenen profili özelliklerini yaşamlarına yansıttılar.
Sergi çalışması için ilgi ve meraklarını ifade ederek seçimler yapan, bilimsel süreç ve araştırma-sorgulama becerilerini geliştiren ve kendi öğrenme hedeflerinin farkında olan öğrencilerimiz; kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu alarak sergi boyunca etkin katılım gösterdiler.
Ekip bilinci ve iş birliği içinde, araştıran-sorgulayan bireyler olarak sunumlarını öğrenen topluğunun diğer üyeleri ile de paylaşan öğrencilerimiz; kendilerini keşfetme ve geliştirme yolculuğunda önemli bir araç olan belge portfolyolarına bir belge daha eklediler. Sergi sonunda ise velilerimiz “PYP Sergi Ağacımız”a sergi ile ilgili akıllarında kalan bir sözcüğü yazarak düşüncelerini ifade ettiler.
At the “IB PYP Exhibition,” we fostered awareness and curiosity about a sustainable world among our 4th grade students.
From March 20th to 25th, 2024, our students presented “Global Goals for Sustainable Development” under the transdisciplinary theme of “Sharing the Planet.