Ana Sayfa/İLKOKUL, TÜM HABERLER/Bilim Eğitimi Projemizde Hak ve Sorumluluklarımızı “Sokratik Tartışma Yöntemi”yle Öğrendik

Bilim Eğitimi Projemizde Hak ve Sorumluluklarımızı “Sokratik Tartışma Yöntemi”yle Öğrendik

3. sınıf öğrencilerimize yönelik felsefe temasında yürüttüğümüz “Haklarımız Sorumluluklarımız” adlı bilim eğitimi projesi kapsamındaki birbirinden renkli sunumlarımızı, 3-6 Ocak 2023 tarihleri arasında gerçekleştirdik.

12 haftalık projede öğrencilerimiz, entelektüel meraklarından yola çıkarak her hafta bir metinden, bir görselden ya da günlük yaşam deneyimlerinden yararlandılar. “Sokratik tartışma yöntemi”yle (soru üzerine soru sorma yöntemi)  çalışmalarını sürdürerek hak, adalet, eşitlik, sorumluluk kavramlarına ulaştılar.

Sürecin öznesi olmanın yanı sıra, araştırma sorularını belirleyen, yorum yapacakları materyalleri seçen öğrencilerimiz; kendi sesi, seçimi ve kararları doğrultusunda tüm süreci etkin bir biçimde yürüttüler.

Sınıf ortamının yansıtıldığı proje sunum günlerinde ise bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak hazırladıkları projelerini ve kendi düşledikleri ülkelerini alkışlar eşliğinde velilerinin beğenisine sundular.

Proje sürecinde sorun çözme, cesaretle kendi düşüncelerini paylaşma, duygu düzenleme ve başkalarıyla etkileşimde olma gibi becerilerini de geliştirme olanağı bulan öğrencilerimiz; belge portfolyolarına bir yenisini daha eklediler.

We Learnt about Our Rights and Responsibilities Within Our Science Education Project with the “Socratic Discussion Method”

Our students delivered their presentations within the scope of the science education project “Our Rights and Responsibilities”. This was carried out under the theme of philosophy with our 3rd grade students between the 3rd-6th of January, 2023.

2023-01-10T10:23:58+03:00 6 Ocak 2023|İLKOKUL, TÜM HABERLER|