7. sınıf öğrencilerimizin Portekiz’den Escola de Pedome ve Japonya Tondabayashi Ortaokulu öğrencileri ile sürdürülebilir kalkınma hedefleri üzerine düşüncelerini paylaşabilme ve bir eylem planı oluşturabilmelerine yönelik ‘Let’s Talk GloBAL!’ adlı uluslararası çevrim içi toplantılarımızı, 12,13,14 ve 16 Aralık 2022 tarihlerinde gerçekleştirdik.
Proje ortağı öğrencilerin yaşadıkları şehirlerdeki sorunlar ve çözüm önerileri üzerine düşüncelerini ifade ederek çevrim içi anket düzenledikleri toplantılarda; anket sonuçlarının çözümlenmesinin ardından eylem planı üzerinde uzlaşıldı.
Etkinliklerin ardından proje ortağı Tondabayashi Ortaokulu İngilizce Bölüm Başkanı Azusa Kitano tarafından projeye ilişkin bir habere okul web sitesinde yer verildi. Uluslararası kültürler arası etkileşimi ve sosyal sorumluğu önceleyen bu önemli iş birliği için Türkiye ile çalışmaktan duyduğu mutluluğu ifade eden Kitano; “Türkiye, SKH’lere yaklaşımında çok proaktif. Türkiye ve Japonya, birbirlerinden çok uzak olsalar da aynı sorunları paylaşıyorlar. Bu nedenle dünyada daha fazla iş birliği yapılabileceğine inanıyorum. Ayrıca proje ortaklarının akıcı bir biçimde İngilizce iletişim kurduklarını görünce diğer ülkelerde İngilizcenin ne kadar hızlı konuşulduğunu gerçekten duydum. Ortak küresel sorunlar üzerinde birlikte düşünmek ve birlikte çalışmak için İngilizceyi bir araç olarak kullanmaya devam edeceğinizi umuyorum.” (tonko.ed.jp) (Japoncadan İngilizce ve Türkçeye çevrilmiştir.)
Escola de Pedome Ortaokulu da okulumuz ve Japonya Tondabayashi Ortakulu ile uluslararası iş birliğinin başladığına ve Türkiye arasındaki ilk görüşmenin gerçekleştiğine ilişkin bir habere okul web sitesinde yer verdi. (Portekizceden İngilizce ve Türkçeye çevrilmiştir.)
Japonya ve Portekiz ile yürüttüğümüz uluslararası iş birliğimiz yerel eylemler olarak sürecek.
We Created Common Solutions to Local Problems at the “Let’s Talk GloBAL!” Activity
We held our international online meetings called ‘Let’s Talk GloBAL!’ with our 7th grade students to share their thoughts on sustainable development goals and create an action plan with Escola de Pedome from Portugal and Tondayabashi secondary school students from Japan on 12th, 13th, 14th and 16th December 2022.