5. sınıf öğrencilerimize yönelik yürüttüğümüz STEAMmaker çalışmalarımız kapsamında fen bilimleri, matematik, bilişim teknolojileri ve yazılım derslerini içeren disiplinler arası “Akıllı Robot OTTO Projesi”ni tamamladık.
ARGEM uzmanımız rehberliğinde yürüttüğümüz projede, elektronik çevre birimlerini tanıyan, kod mantığını öğrenen ve kod yazan öğrencilerimiz; Akıllı Robot OTTO’nun parçalarını bilgisayar ortamında 3 boyutlu olarak modellediler. Robotun üst kasasını ise marangoz aleti kullanarak tahta materyalden oluşturan öğrencilerimiz, hayal güçlerini ve ellerindeki malzemeleri kullanarak robotlarını biçimlendirdiler.
Robotun dış iskeletinin içine güç kaynağını, mikroişlemcisini, sensörlerini ve hareket etmesini sağlayan motorlarını belirli bir düzenle yerleştiren öğrencilerimiz; müzik çalabilen, yürüyebilen, dans edebilen, engel algıladığında yönünü değiştirebilen akıllı robotlar yaptılar.
Öğrendikleri bilgileri gerçek yaşam ile ilişkilendiren, gerçek çalışma deneyimleri kazanan, ortaya gerçek ürünler çıkaran öğrencilerimiz; robotlarını geliştirmek ve daha fazla özellik eklemek için çalışmalarını sürdürecekler.
5th Grade Students’ STEAMmaker Product: “Smart Robot OTTO”
As part of our STEAMmaker studies, we completed the “Smart Robot OTTO Project” which was carried out with our 5th grade students. Under the guidance of our ARGEM specialist. This interdisciplinary project included science, mathematics, information technology and software courses.