Ana Sayfa/İLKOKUL, TÜM HABERLER/3. Sınıf Öğrencilerimizle Felsefe Temelli Bilim Yolculuğumuzu Tamamladık

3. Sınıf Öğrencilerimizle Felsefe Temelli Bilim Yolculuğumuzu Tamamladık

3.sınıf öğrencilerimizin bilimsel süreç becerilerini geliştirmeyi ve eleştirel düşünme yetkinliklerini artırmayı hedeflediğimiz “Haklarımız ve Sorumluluklarımız” adlı felsefe temelli bilim eğitimi projemizin ürünlerini, 3-10 Ocak 2025 tarihleri arasında gerçekleştirdiğimiz sunumlarla paylaştık.

Yapay zekânın gelişimi doğrultusunda öne çıkan bilgiyi sorgulama ve etik değerlere odaklanmanın bilinciyle 2024-2025 eğitim öğretim yılı ile beraber başlayan projemiz, öğrencilerimizin yaşam deneyimlerinden ve ilgi alanlarından yola çıkarak merak ettikleri konuları araştırıp derinleştirmelerini sağladı. Proje süresince, eleştirel düşünmeyi destekleyen sokratik tartışma yöntemi ile belirlenen temel kavramlara ulaşan öğrencilerimiz; her aşamada kendi fikirlerini ortaya koyarak sürece aktif bir biçimde katıldılar.

Sunum günlerinde ise öğrencilerimiz, araştırıp sorguladıkları kavramlarını hayal dünyalarında oluşturdukları ülkelerle birleştirerek aileleriyle paylaştılar. Doğru değerlendirmeler yapabilecek zihinsel beceriler kazanarak ve bu becerileri içselleştirerek belge portfolyolarını zenginleştiren öğrencilerimiz; problem çözme, kendi düşüncelerini cesaretle ifade etme, duygularını yönetme ve başkalarıyla etkili bir biçimde iletişim kurma gibi pek çok becerilerini de geliştirdiler. Bilimin ve felsefenin rehberliğinde hem bireysel hem de toplumsal farkındalıklarını artırdılar.

We Completed Our Philosophy-based Science Journey with Our 3rd Grade Students

Between January 3-10, 2025, we shared the outcomes of our philosophy-based science education project, titled “Our Rights and Responsibilities”, which aimed to develop the scientific process skills of our 3rd-grade students and enhance their critical thinking competencies through presentations.”

2025-01-16T15:19:48+03:00 10 Ocak 2025|İLKOKUL, TÜM HABERLER|