Ana Sayfa/ORTAOKUL, TÜM HABERLER/Matematiksel “İspat Yapma”yı Etkinliklerle Öğrendik

Matematiksel “İspat Yapma”yı Etkinliklerle Öğrendik

5, 7 ve 8. sınıf öğrencilerimizle Matematik Özel Zümre Hedefimiz kapsamında “İspat Yapma” etkinliklerimizi, 24-28 Mayıs 2021 tarihleri arasında gerçekleştirdik.

Öğrencilerimize ispat yapabilme becerisi kazandırmak amacıyla gerçekleştirdiğimiz etkinliklerde, matematiksel ispat yapma biçimleri, matematik öğretmenlerimiz rehberliğinde örnekler üzerinden öğrenildi.

Etkinliklerde 8.sınıf öğrencilerimiz ile “Pisagor Bağıntısı”nın ispatının dik yamuk ve dik üçgenlerin alanlarından yararlanılırken 7.sınıf öğrencilerimiz ile bir üçgenin iç açıları ölçüleri toplamının 180° olduğu ispatlandı. 5.sınıf öğrencilerimiz ile de ardışık tek doğal sayıların toplama kuralı, model üzerinde uygulandı ayrıca üslü sayılar ve örüntü yardımıyla ispat yapma çalışması yapıldı.

We Learned Mathematical “Making Proofs” Through Activities

We held our “Proofing” activities within the scope of our Mathematics Special Group Target with our 5th, 7th and 8th grade students on May 24th-28th, 2021.

2021-06-07T13:01:14+03:00 28 Mayıs 2021|ORTAOKUL, TÜM HABERLER|