2. sınıf öğrencilerimizin; ARGEM uzmanları ve öğretmenlerinin rehberliğinde Atatürk’ü ve yaptığı yenilikleri farklı yönleri ile tanıdıkları ve proje ürünlerini “Atatürk” kitabına dönüştürdükleri “İyi ki Doğdun Atatürk’üm!” adlı çevrim içi bilim eğitimi proje sunumlarımızı, 31 Mart ve 7 Nisan 2021 tarihlerinde gerçekleştirdik.
Öğrencilerimize bilimsel süreç becerilerini kazandırma, araştırma, sorgulama, sonuç çıkarma, çıkardığı sonucu yorumlayıp kendi yaşamına yansıtma, yaratıcı ve eleştirel düşünme, iş birliği yapma gibi beceriler kazandırmaya dönük yürüttüğümüz proje; ekim ayında başladı.
Çevrim içi ortama uyarlanan disiplinler arası projede öğrencilerimiz, Atatürk’ün farklı yönleri ve yaptığı yenilikleri bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırdılar. Projelerini çevrim içi görüşmelerle zenginleştiren öğrencilerimiz, sınıf olarak da bir anket hazırlayıp hem anket verilerini analiz ettiler hem de yorumladılar.
Projede Atatürk ile ilgili dergiler ve kitaplar okuyan, film izleyen ve Anıtkabir’e sanal gezi yapan öğrencilerimiz; Atatürk’e mektup yazarak mektuplarında yaşadığımız bu süreci de anlattılar. Anıtkabir’den kendi adlarına gelen mektupları ise büyük bir coşku ile okudular. Ayrıca sunumlarını, “Atatürk” ile ilgili söyledikleri şarkı ve drama öğretmenleri rehberliğinde hazırladıkları oratoryonun yanı sıra Atatürk’ün yaptığı yenilikleri resimlere yansıtarak renklendirdiler.
Atatürk’ün toplumsal, eğitim, ölçüler, sanat ve spor alanlarında yaptığı yenilikleri ve kendi yaşamlarına etkileri konusunda SCAMPER tekniğini kullanarak farklı bakış açıları geliştiren öğrencilerimiz; bilimsel süreç basamaklarını da etkin kullanarak projelerini tamamladılar.
We Completed Our “Happy Birthday Atatürk” Project Presentations
We carried out our Science Education Project called “Happy Birthday Atatürk!” online presentations that were prepared by our 2nd grade students with the guidance of ARGEM experts and teachers in order to understand Atatürk and his innovations with different aspects on March 31th and April 7th, 2021.