“Arı Okulları 2013- 2014 Eğitim-Öğretim Yılı Ağustos Dönemi Mesleki Gelişim Programı”na yönelik seminerlerimizi okullar açılmadan tamamladık. Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla düzenlediğimiz seminerlerimizin ilkini 29 Ağustos 2013 Pazartesi günü gerçekleştirdik. İlköğretim ve lise öğretmenlerimize verilen “Bilimsel Etik” konulu seminerde; Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Buket AKKOYUNLU bilimsel düşünmek, bilimsel araştırma gibi temel kavramlar ile bilimsel araştırma etiğinin önemi üzerinde durdu.
28 Ağustos 2013 Çarşamba günü ise Yakın Doğu Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cem BİROL tüm İlköğretim ve lise öğretmenlerimize “Beden Dili” ve “İletişim Becerileri” konulu bir seminer verdi. Prof. Dr. BİROL seminerde; vücut duruşu, jestler, mimikler, yüz ifadeleri ve göz hareketlerinden oluşan zihinsel ve fiziksel faaliyetlerle desteklenen iletişimin hangi sinyalleri ve mesajları içerdiği üzerinde durdu. Sınıf ortamında iletişimi sağlamak ve kolaylaştırmak için öğrencilerin beden dilinin yorumlanması, onlardan gelen mesajların dikkate alınması gerektiğini belirtti. Mesleki gelişimlerini destekleyen bu çalışmalarla öğretmenlerimiz, beden dilini doğru kullanarak etkili iletişim becerilerinin eğitim açısından önemini bir kez daha hatırlamış oldular.
29 Ağustos Perşembe günü Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Özlem Ersoy, Önokul öğretmenlerimize “Grup Yönetimi” konulu bir seminer verdi.
Yine 02 Eylül 2013 Pazartesi günü, Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Buket AKKOYUNLU tüm ilköğretim öğretmenlerimize “Sosyal Ağlarda Öğretmen-Öğrenci İletişimi” konulu bir seminer verdi. Seminerde, öğretmenlerle öğrencilerin sosyal ağlardaki arkadaşlığının avantajları ve dezavantajları üzerinde durdu. Bu konuda Amerika ve İngiltere’de yapılan araştırmalar ve uygulamalar hakkında bilgi verdi.
02 Eylül 2013 Pazartesi günü Hacettepe Üniversitesi Araştırma Görevlisi Nihan AKÇAKOCAOĞLU, 3. sınıf öğretmenlerimize, bu yıl uygulanacak “Bilim Eğitimi Projesi” için “Çocuklar İçin Felsefe” konulu bir eğitim verdi. Uzmanımız eğitimde, filozoflarla çocukların ortak özellikleri ile felsefe eğitiminin öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmesi üzerinde durdu.